Оқу үдерісі

БҚМУ-да мамандарды дайындау ҚР МЖ 08-2009 жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім мамандықтарының мемлекеттік жіктеушісіне сәйкес жүзеге асырылады. Білім беру бағдарламаларының құрылымы мен мазмұны ҚР МЖМБС 5.03.007-2006 Мемлекеттік жалпыға міндетті стандартпен анықталады.

Біздің мамандықтар:

- "Орыс тілі және әдебиеті»

- "Филология: орыс тілі»

- "Русский язык и литература в школах с нерусским языком обучения»

БҚМУ-да жоғары оқу орнынан кейінгі бағдарламалар бойынша білім беруді жалғастыру үшін қажетті жағдайлар жасалған. Бакалавриат түлектері 1-2 жылдық магистратурада оқуды жалғастыруға мүмкіндігі бар. Кафедра магистранттарын дайындау 6N0118 "Орыс тілі мен әдебиеті" және 6N0205 "Филология"мамандықтары бойынша жүзеге асырылады.

Кафедраның жоғары білікті профессор-оқытушылар құрамы оқу үдерісінің басты ресурсы болып табылады.

Кафедрада 8 – филология және педагогика ғылымдарының кандидаты 2 – аға оқытушы 2-магистр академиялық дәрежесі бар оқытушы 3 оқытушы жұмыс істейді.

Кафедрада оқытудың тиімділігі мен сапасын үнемі арттыру үшін бірқатар іс-шаралар жүйелі түрде жүзеге асырылады:

Тәжірибелі оқытушылар жаңа технологияларды қолдана отырып, ерекше қызықты тақырыптар бойынша ашық сабақтар өткізеді. Кафедрада кесте бойынша өзара қатысу жүзеге асырылады, онда оқытушылардың жұмыспен қамтылуы мен мүдделері ескеріледі.

Кесте оқытушының ғылыми қызығушылықтарының бағыттарын және ол жүргізетін пәндер циклін ескере отырып құрастырылады. Бұл әрбір сабақтың Құзыретті сыни бағалауына нақты мүмкіндік береді. Тәжірибелі жетекші оқытушылар нақты пәндер бойынша жас мамандарға жетекшілік етеді.

Сабақ беру деңгейін көтерудегі барлық сәттер кафедраның ғылыми-әдістемелік семинарының отырыстарында талқыланады.

БҚМУ-да жүзеге асырылатын студентке бағдарланған оқыту жүйесі білім алушының білім беру үдерісінің белсенді "субъектісі" болып табылатындығына негізделеді. Студенттердің белсенді қызметі білім беру бағдарламаларының мазмұнын зерделеуді, білім беру бағытын дербес қалыптастыруды, оқыту тиімділігі деңгейін және оқыту әдістемелерін бағалауды, ПОҚ-ның кәсіби қасиеттерін бағалауды, оқу үдерісін материалдық-техникалық қамтамасыз ету деңгейін және үй-жайлардың санитарлық жағдайын бағалауды қамтиды..

Құрамына барлық білім алушылар кіретін студенттік өзін – өзі басқару органы жатақханадағы орындарды бөлуге, бос гранттар мен атаулы стипендияларды бөлуге, емтихан сессияларын ұйымдастыруға және бақылауға, ЖОО-ның алқалық органдарының-факультеттердің кеңестерінің, Ғылыми кеңестің және т. б. отырыстарына қатысуға қатысады. Студенттер орталықтанған оқыту мотивациясын, өзін-өзі жетілдіруді және студенттердің оқу процесіне тартылуын арттыруда, білім алушылардың оқу нәтижелеріне жетуде маңызды рөл атқарады..

Университет басшылығы жеке білім беру бағдарламасын қалыптастыру бойынша оқу тіліне қарамастан білім алушылардың тең мүмкіндіктерін қамтамасыз етеді. Білім алушыларға тең мүмкіндіктерді қамтамасыз ету екі тілде оқу процесін оқу-әдістемелік, ұйымдастыру-әдістемелік және ақпараттық қамтамасыз етудің толықтығымен қамтамасыз етіледі. Көптілді топтар үшін-3 тілде: 50% - орыс тілінде, 20% - қазақ тілінде, 30% - ағылшын тілінде.

Оқу қызметін ұйымдастыру үшін студенттер екі тілде анықтамалық-жолсілтегішпен қамтамасыз етіледі (https://wksu.kz/ru/mstudy/34-catbakuch/598-spravochnik-putevoditel-studenta). 1-ші оқу жылының әрбір студентіне оқу жылы басталар алдында студенттің анықтамалық-жолсілтемесі беріледі,ал оның электрондық нұсқасы университет сайтында орналастырылады. Анықтамада оқу жоспарының құрылымы, кредиттің толықтырылуы, практикадан өту процедурасы, өзіндік жұмысты ұйымдастыруға қойылатын талаптар, оқу нәтижелерін бағалау, білім алушылардың міндеттері мен құқықтары, оқудан шығару, қайта қабылдау және ауыстыру тәртібі, Орташа балл (GPA), қосымша оқу (Жазғы семестр), қайта оқу тәртібі көрсетіледі. Онда қорытынды аттестаттауға кіру және өткізу тәртібі түсіндірілген.

Пәндер бойынша білім алушыларды тіркеуді және олардың жеке оқу жоспарларын қалыптастыруды тіркеуші кеңсесі жүзеге асырады. Бірінші оқу жылының білім алушылары оқытудың кредиттік жүйесінің принциптерін және болашақ кәсіби қызметінің перспективаларын түсіндіру мақсатында олармен кәсіби және академиялық бағдардан өткеннен кейін тіркеу рәсімін бастайды.

Білім алушылардың жеке білім траекториясын қалыптастыру мүмкіндігі бар (5.3-кестені қараңыз). Педагог-тәлімгерлердің қолдауымен олар жеке тұлғалық, Білім және кәсіби мүдделерді, қажеттіліктер мен сұраныстарды ескере отырып әзірленген өзінің білім беру қызметінің жоспарын құрайды..

Университетте эдвайзерлер қызметі жұмыс істейді, ол оқу траекториясын таңдауда және ББ меңгеруде көмек көрсетеді. Студент мамандығына сәйкес эдвайзерге бекітіледі, кафедра меңгерушілерінің басшылығымен тьюторлар өткізетін элективті пәндердің тұсаукесеріне қатысады, эдвайзермен кеңес береді (таңдау бойынша пәндерді талқылау). Эдвайзерлер бітіруші кафедра меңгерушілерімен және факультет деканымен (Криуля А. С.) келісім бойынша университет ректорының бұйрығымен тағайындалады.

ЖОЖ эдвайзермен бірге, мамандықтың ЭҚЖ және РУП жұмысы негізінде құрастырылады. Оқытудың жеке траекториясы оқытудың кредиттік технологиясының міндетті шарты болып табылады. ЖОЖ жалпы оқу мерзіміне құрылады (бакалавриат-4 жыл). Әрбір академиялық жыл алдында қосымша тіркеу арқылы ЖОЖ түзету жүргізіледі.

ЖОЖ негізінде Офис тіркеуші академиялық топтар мен ағымдарды қалыптастырады, ал қандай да бір пәнге жазылғандар жеткіліксіз болған жағдайда білім алушыларға жеке оқу жоспарын түзету қажеттілігі туралы хабарлайды.

Семестрдің басында студенттер Жеке оқу жоспарлары негізінде оқу-әдістемелік кешенмен (ПОӘК) қамтамасыз етіледі, оған оқу бағдарламасы (Syllabus), белсенді үлестірмелі материалдар, дәріс тезистері, практикалық (семинарлық) сабақтардың жоспарлары, СӨЖ және СОӨЖ жоспарлары, өзін-өзі бақылауға арналған сұрақтар, аралық бақылауға арналған тапсырмалар, емтиханға дайындалу үшін сұрақтар мен тапсырмалар тізімі кіреді, студенттерге қойылатын талаптар мен бағалау критерилері бар..

Пәндер бойынша ОӘК бекіткен кезде осы саладағы ғылымның қазіргі жетістіктерінің деңгейі қарастырылады, олар оқытушылардың силлабустарына енгізіледі. ПОӘК екі тілде, кафедраларда, компьютерлік сыныптарда, сайтта, электронды оқу залында орналасқан .

Әр пән бойынша оқытушымен әзірленген оқыту нәтижелерін бағалау критерийлері мен әдістері бар, олар силлабуста көрініс табады. Курсты бағалау саясатын сипаттау кезінде оқытушы осы оқу пәнін оқу кезінде білім алушыларға қойылатын нақты талаптар, сабаққа қатысу, кешігу, тапсырмаларды орындау мерзімін сақтау, сабақтарға қатысу, этикалық нормаларды сақтау туралы күтулері жазылады..

Білім алушылардың оқу жетістіктерінің нәтижелерін бағалау саясатын толтыру кезінде білім алушының алған бағасы туралы нақты түсінігі болуы үшін бағалардың әрқайсысына қойылатын талаптар егжей-тегжейлі жазылады. Бақылаудың барлық түрлері бойынша білім алушылардың құзыреттілігі баллдық-рейтингтік және әріптік жүйе бағаларымен анықталады.

Білім алушылардың білімін өлшеу құралы ретінде бағалау шкаласы болады. Бағалау шкаласы баллдық-рейтингтік және әріптік жүйеге негізделген және әріптік жүйе бойынша бағаларды қосатын, оларға сәйкес баллдардың сандық эквиваленті, бағалаудың пайыздық мазмұны мен дәстүрлі бағалардан тұрады. Әріптік жүйенің бағасы білім деңгейіне байланысты ағылшын тілі алфавитінің А-дан (ең жоғарғы баға) F-ға (ең төменгі баға) дейінгі әріптері болып табылады. Баллдардың сандық эквиваленті ондық есептеу жүйесіндегі араб цифрлары 4,0 - ден 1,0-ге дейінгі оң бағалар және 0-қанағаттанарлықсыз баға болып табылады..

Білім алушының білім деңгейі пайызбен анықталады. Бұл ретте оң баға 50 – ден 100 пайызға дейінгі, қанағаттанарлықсыз баға-0-ден 49 пайызға дейінгі бағалардан тұрады. Дәстүрлі бағалау шкаласы төрт балдық шкала бойынша құрылады, бағасы "Өте жақсы", "Жақсы", "Қанағаттанарлық", "Қанағаттанарлықсыз».

Оқу үлгермейтін, төмен рейтингті теретін пәндер бойынша үлгермейтін білім алушыларды академиялық қолдау үшін, сондай-ақ науқастануы, отбасы жағдайы бойынша бос орындары бар студенттердің өтініші бойынша кафедра оқытушылары қосымша сабақтар, консультациялар ұйымдастырады. Сабақтар студенттерге қолайлы уақытта өткізіледі, кафедраларда кеңес беру кестесі құрастырылды.

Пәндер бойынша академиялық қарыздары бар білім алушылар үшін оқу жоспарындағы айырмашылығы жоғары оқу орнынан Жоғары оқу орнына, мамандықтан мамандыққа, бір оқу нысанынан екіншісіне ауысу кезінде қосымша оқу ұйымдастырылады – Жазғы семестр.

Қосымша кредиттерді міндетті түрде меңгеруге ниет білдірген білім алушылар үшін БҚМУ біліктілікті арттыру орталығы базасында сабақтар ұйымдастырылады. Сонымен, бакалавриат студенттері "Коррекциялық педагогика" және "Дефектология" қосымша білім беру бағдарламасы бойынша оқудан өтуге және мамандандырылған оқу орындарында жұмыс істеуге дайындықтан өтуге; магистратурада білім алушылар – "Жоғары мектеп педагогикасы" курсы бойынша қосымша білім алуына болады. . Жоғары оқу орнында инклюзивті білім алуға мұқтаж студенттерді үйде жеке оқыту және оқыту қарастырылған. Университеттің барлық корпустары, санитарлық бөлмелер, тамақтану орындары, жатақханалар пандустармен, кіреберістермен және т. б. жабдықталған. Инклюзивті білім беру орталығы ашылды, ғылыми іс-шаралар жүргізілуде.

ПОҚ-ты оқытудың студентке бағытталған әдістерін табысты жүзеге асыру үшін оқыту әдістемесін үнемі қайта қарауға ұмтылады. Осы мақсатпен әр түрлі деңгейде білім беру үдерісін әдістемелік қамтамасыз етудің қазіргі заманғы тәсілдерін ұжымдық талқылау үнемі жүргізіледі: кафедра отырыстарында, әдістемелік комиссияларда, әдістемелік семинарларда.

Оқу үрдісінде оқытушылар білім алушыларда талдау және сыни ойлау, кәсіби шешімдер қабылдау дағдыларын дамытуға ықпал ететін оқытудың инновациялық технологияларын қолданады. Оқытудың инновациялық әдістері университетте кеңінен қолданылады, оларды тиімді қолдану басым міндеттердің бірі болып табылады. Дәріс сабақтарын өткізу әдістемесі үздіксіз жетілдіріледі, қазіргі педагогикалық технологиялар мен оқытудың әдістері қолданылады..

Зерттеу есептерін қоюға бағытталған проблемалық дәрістер; өзіндік жұмысты ұйымдастыру үшін негіз болып табылатын тірек конспектілер мен схемаларды қалдырумен қатар жүретін материалды тезистік баяндау; материалды блоктармен зерттеу; озық оқыту; СӨЖ үшін тапсырмалармен үлестіру материалдарын кеңінен қолдану, формативті бағалаумен топтарда ахуалдық оқыту, CLIL технологиясы және т. б.

Орыс филологиясы кафедрасының оқыту әдістерінің түрлері

Оқыту әдісі

Пән

1

Проблемалық дәріс

Интерлингвистика

2

Ми шабуылы

Латын тілі

3

Арандатушы дәріс

Концепт және концептосфера

4

Дәріс-диалог, жоба әдісі

Мәдениетаралық коммуникация теориясы мен практикасы

5

Ақпараттық-жауап конспект

Әдеби өлкетану

6

Дәріс-визуализация, ситуациялық есептерді шешу (case-study)

Ғылыми-зерттеу жұмысын ұйымдастыру және жоспарлау. Психолингвистика

7

Интеллект-карталарды құрастырумен тірек конспектілеу

Қазіргі орыс тілінің сөзжасамы

8

Дәріс-әңгіме, оқытудың белсенді және интерактивті әдістері

20 ғ. орыс әдебиетінің тарихы. Қазіргі орыс әдебиеті

Қазіргі заманғы компьютерлік технологиялар, электрондық оқулықтар, оқыту бағдарламалары, мультимедиа-технологиялар енгізілді. 2019 жылдың сәуір айында ММУ профессоры (Астана қаласындағы филиал) Г. Н. Власовамен онлайн-конференция өткізілді.

Инновацияны енгізуді "Оқу үдерісіне инновациялық технологияларды енгізу" білім беру жобасы мысалында қарастыруға болады, оның аясында жыл сайын университеттің ПОҚ ғылыми-әдістемелік жұмыстары байқауы өткізіледі. Инновациялық-жобалық қызметтің нәтижесі нақты инновациялық өнім (электрондық оқулық, оқу тренажері, инновациялық тренинг және т. б.) болып табылады).

Педагогикалық шеберлікті арттыру мақсатында кафедра меңгерушілері мен ПОҚ үшін үнемі оқыту семинарлары ұйымдастырылады және өткізіледі.

Оқу жылы бойы озық тәжірибені тарату мақсатында дәстүрлі түрде факультеттер бойынша әдістемелік апталар өткізіледі, мастер-класстардың, презентациялардың, ашық сабақтардың бейнежазбасы жүзеге асырылады..

Орыс филологиясы кафедрасы жыл сайын оқу-әдістемелік апта ұйымдастырады. Мысалы, "педагог шеберханасында: заманауи сабақты жобалау және өткізу технологиясы" атты ғылыми-әдістемелік апта 18.01.2019-22.01.2019 аралығында өткізілді. Апталықты өткізудің мақсаты оқытушылардың, магистрлердің ғылыми-әдістемелік әлеуетін жетілдіру, педагогтардың ғылыми-зерттеу және жобалық қызметін ынталандыру, кәсіби мәдениет пен педагогикалық шеберлік деңгейін арттыру болды..

2019 ж. наурыз айында кафедра Орал өңірінің әдеби өлкетануында жарқын із қалдырған жазушылар мен ақындардың мерейтойлық күндеріне арналған "Орыс тілі мен әдебиеті сабақтарында рухани-интеллектуалды даму және патриоттық тәрбие беру мәселелері: өлкетану аспект" атты облыстық ғылыми-тәжірибелік конференция ұйымдастырып өткізді. Конференцияны ұйымдастырушы және шабыттандырушы, мақалалар редакторы және жинақты құрастырушы п. ғ. к., доцент К. Т. Утегенова болып табылады. Конференцияға ЖОО оқытушылары, студенттер, магистранттар, сондай-ақ облыс мұғалімдері қатысты. Орыс тілі мен әдебиеті сабақтарында заманауи электронды ресурстарды пайдаланған мектеп мұғалімдерінің баяндамалары студенттер үшін қызықты және көрнекі болды.

Білім алушыларға бағдарланған оқу процесін ұйымдастыру оқытушының рөлінің өзгеруіне әсер етеді. Кафедра оқытушылары өзінің бұрынғы рөлдік мәртебесін сақтаумен қатар, білім беру үдерісінде білім алушыларға кеңес беру мен уәждеудің жоғары деңгейін қамтамасыз етеді. Оқытушылар ұсынатын құзыреттілік оқытудың ерекшелігі дайын емес, біреу ұсынған, ал білім алушы тапсырманы шешу үшін қажетті білімді, ұғымды қалыптастырады. Мұндай тәсілде оқу қызметі зерттеу сипатын кезең-кезеңмен ала отырып, меңгеру пәніне айналады.

Қолданылатын оқыту әдістемелерінің тиімділігін студенттердің оқу және ғылыми-зерттеу жұмыстарының нәтижелері бойынша бағалауға болады. Оқытудың инновациялық әдістерін пайдалана отырып алған білімдерін студенттер өз бетінше жұмыс істеу, практикадан өту, конференциялар мен семинарларда сөз сөйлеу, сондай-ақ ғылыми-зерттеу жобаларын жазу кезінде қолданады..

Университетте қолданылатын оқыту әдістемелерінің тиімділігін студенттердің сұрау нәтижелері бойынша да бағалауға болады.

Сонымен қатар, оқытудың инновациялық әдістері мен жаңа технологияларын пайдалана отырып өткізілетін пәндер бойынша білім алушылардың үлгерімінің өсуін атап өтуге болады: "Ғылыми-зерттеу жұмысын ұйымдастыру және жоспарлау", "Орыс тілінің салғастырмалы-типологиялық талдауы" (7M02302, 7M02305, 7М02306 Филология: орыс тілі ББ), "Қазақстан журналистикасының тарихы" және т. б. (6B02302/5В020500 Филология: орыс тілі ББ).

Жыл сайын кафедраның сараптау комиссиясы оқытушылардың сабақтарына қатысады. ЭК есебіне сәйкес, қолданылатын оқыту әдістемелерінің тиімділігін тек комиссия мүшелері ғана емес, сонымен қатар студенттер де бағалайды. Дәрістік және практикалық сабақтарға қатысу кезінде сараптамалық комиссия мүшелері студенттер мен оқытушыларға сауалнама жүргізді, нәтижесінде дәрістік сабақтардың орташа балы 4,9 баллды құрайды(5 баллдық жүйе бойынша). 2018 ж. өткізілген практикалық сабақтардың тиімділігін сұралған студенттердің 93%-ы белгіледі.

Әзірленген мониторингтің тетіктері мен шарттары оқу процесін табысты түзетуді жүзеге асыруға мүмкіндік береді. Білім алушылардың өзіндік жұмысының мониторингі және оның нәтижелерін бағалау оқытудың кредиттік технологиясының талаптарын іске асыруға негізделген. Пәннің барлық материалдары тезистік баяндауда дәрістерде қарастырылады, СӨЖ-де студент негізгі және қосымша әдебиеттерді қолдана отырып, пәннің барлық тақырыптары мен бөлімдерін өз бетінше оқытады. СӨЖ тапсырмалары пәндер ОӘК-де қамтылған.

ПОҚ оқыту барысында студенттер үшін олардың тиімді өз бетінше білім алуына жағдай жасауға ұмтылады және олардың оқу процесінің формасы ретінде өз бетінше жұмыс істеуді белсенді қолдануға арналған белсенділігін қалыптастырады.

СӨЖ негізгі түрлері болып табылады: Конспектілер, оқулықтар мен құралдар бойынша өткен дәрістік материалдарды оқу; материалды өз бетінше игеру; қосымша әдебиеттер мен ұғымдық аппаратты оқу; көздермен жұмыс істеу; оқу бағдарламаларымен, ПОӘК электрондық нұсқаларымен жұмыс істеу; практикалық, семинарлық сабақтарға дайындық; есептерді шешу; схемаларды құрастыру; СҒЗЖ шеңберінде зерттеулер жүргізу; курстық жұмыстарды және т. б. орындау.

"Орыс тілі мен әдебиеті пәні мұғалімінің әдістемелік зертханасы" пәні бойынша аралық бақылауды өткізу формаларының бірі (п. ғ. к., доцент К. Т. Утегенова) зерттеу жобасы болды.. Студенттер қызметінің нәтижесі "Орал – ашық аспан астындағы мұражай" атты ұзақ мерзімді шығармашылық жобасының тұсаукесері болды, жоба аясында бағыттарының бірі - "Орал қаласының діни мекемелері" - жүзеге асырылды. Жоба барысында студенттер Ж. Молдағалиев ат. кітапханаға, "Старый Уральск" мұражайына барып қайтты (БҚО-дағы ислам діні туралы ақпаратты іздеу мақсатында),. Сұхбат кезінде Х. Есенжанов ат. кітапхана қызметкері. С.С. Быков "Орал суретшілердің көзімен" атты көрме туралы қызықты деректер мен мәліметтерді айтты.

Ф.ғ.к., доцент Г.С. Омарова "19 ғасырдың І жартысындағы орыс әдебиетінің тарихы", "Әдеби сынның тарихы", "Журналистік шеберлік" пәндерін оқыту барысында оқытудың түрлі тәсілдерін: іскерлік ойындар, презентациялар пайдаланып келеді. "Филология: орыс тілі" ОП студенттері - болашақ мамандар мен БАҚ қызметкерлері болғандықтан, Г. С. Омарованың жетекшілігімен Орал өңірі журналистикасының тарихы бойынша материалдар іріктеліп алынды. "Қазақстан журналистикасының тарихы" пәнін оқу барысында (доцент Қ. Т. Утегенова) білім алушылар Қазақстан журналистикасының тарихы бойынша ауқымды материалдар жинады, материал қазіргі уақытта журналистикаға арналған оқу құралы ретінде өңделіп, баспаға дайындалуда. Аккредиттелуші ББ бойынша білім алушылардың алғашқы журналистік тәжірибесі ретінде жиналған материалды бұл оқу құралына енгізу жоспарланып отыр.

Орыс филологиясы кафедрасының оқытушылары ҒЗЖ нәтижелерін білім беру үдерісіне енгізеді. Доцент Г. А. Донскова көп жылдар бойы ономастика мәселелерімен айналысады, ғалымның ғылыми жұмыстары осыны айғақтайды: «Проблемы трансформации урбанонимического ландшафта (на материале топонимики г. Уральска, Республика Казахстан), «Топонимическая номенклатура в «Словаре говоров уральских (яицких) казаков» Н.М.Малечи: языковые контакты», «Урбаноэргонимы Уральска и Алматы как отражение языковой картины мира двух регионов одной страны» және т. б. Ғылыми ізденістердің нәтижелері "Тіл біліміне кіріспе", "Қазіргі орыс тілінің фонетикасы", "Корпустық лингвистика" және т. б. пәндерді оқыту тәжірибесінде қолданылады. Доцент Г. С. Умарова "19 ғ. І жартысындағы орыс әдебиетінің тарихы", "Қазақ әдебиеттануы", "Әдебиеттануға кіріспе" пәндері бойынша көптеген жылдар бойы жүргізілген ғылыми зерттеулер материалдарын пайдаланып келеді, атап айтқанда: «Грани таланта Кажим Джумалиева», «Образ детства в произведениях В.Распутина и Б.Сокпакбаева (сопоставительный анализ)», «Литература Приуралья: многообразный мир художественного слова» және т. б.

Айта кету керек, "Филология: орыс тілі" ББ студенттері Көптілділік бағдарламасы бойынша білім алуда: "Интерлингвистика", "Кәсіби бағытталған шет тілі", "Орыс, қазақ және ағылшын тілінің стилистикасы" (аға оқытушы. Э.Р. Абузярова), "Антикалық әдебиет", "Қайта өрлеу дәуірінің әдебиеті", "19 ғасырдағы шетел әдебиетінің тарихы", "20 ғасырдағы шетел әдебиетінің тарихы", "Әлемдік әдебиет тарихы", "Әлемдік балалар әдебиеті" (оқытушы Э.Р. Абузярова, Г.Н. Ахметова) - ағылшын тілінде жүргізіледі. "Қазақ әдебиеті" пәні (доцент Г.С. Умарова) – қазақ тілінде жүргізіледі. Білім алушылардың өзіндік жұмысы мен дайындық тиімділігінің мониторингі ағымдағы, аралық және қорытынды бақылау арқылы жүзеге асырылады.

Білімді ағымдық және аралық бақылау нәтижелері пайызбен тьютор (оқытушы-пән) журналында көрсетіледі. Тьютор журналының жүргізілуін бақылауды кафедра меңгерушісі, факультет деканы жүзеге асырады. Білімді ағымдық және аралық бақылау нәтижелері сондай-ақ "Платон" ААЖ және т. б. тіркеледі.

Аралық аттестаттау (емтихан сессиясы) емтихандар мен сараланған сынақтар тапсыру нысанында өткізіледі. Емтихандар ауызша, жазбаша түрде, компьютерлік тестілеу түрінде, аралас түрде, жобаларды қорғау, эссе және т. б. түрінде өткізіледі.. Білім, білік, дағды мен құзыреттіліктің бақылау-өлшеу құралдарын кафедра пән ерекшелігіне сәйкес әзірлейді. Бұл бақылау сұрақтары, емтихан билеттері, тесттер, эссе мен жобалардың тақырыптары, шығармашылық емтихандарға арналған тапсырмалар және т. б.

Егер пән практикалық бағыты болса, онда бір сұрақтардың бірі жазу, сауаттылық дағдыларын анықтауға, практикалық тапсырманы орындауға бағытталған.. Осылайша, 6В02302 – "Филология: орыс тілі" ББ пәндері бойынша билеттерде фразаның фонетикалық, фонемдік, графикалық құрамын, фонетикалық үрдістерді көрсету ерекшеліктерін, әртүрлі деңгейлі орфоэпиялық нормаларды және т. б. пайдалану бойынша тапсырмалар қарастырылған.

Аталған бақылау түрлері кафедра меңгерушісіне және факультет деканына ағымдағы үлгерімді талдауға, оқу пәндері бойынша білім сапасының көрсеткіштерін бағалауға, әртүрлі кафедралар мен жекелеген оқытушылар өткізетін пәндерді меңгеру дәрежесін, жалпы мамандардың дайындық деңгейін салыстыруға мүмкіндік береді, бұл өз кезегінде оқытушылардың, кафедралардың және т. б. дайындық деңгейін және жұмыс сапасын басқаруға мүмкіндік береді.

Дипломдық жұмыстардың тақырыптары аккредиттелуші мамандықтардың әр түрлі салаларындағы шаруашылық жүргізуші субъектілердің өзекті мәселелерін ескере отырып әзірленеді, жыл сайын жаңартылып, белгіленген тәртіппен бекітіледі. Дипломдық жұмыс басшылығына университеттің ПОҚ-ның ең білікті бөлігі тартылады. Дипломдық жұмыстарды дайындау кезінде студенттер өндірістік және диплом алдындағы практикадан өту кезінде нақты шаруашылық жүргізуші субъектілерде алынған материалдарды пайдаланады, сондай-ақ өз зерттеулерінің нәтижелерін пайдаланады.

6B02302/5В020500 – Филология: орыс тілі ББ студенті А. Кемешева «Ораторское искусство политических деятелей: сравнительно-сопоставительный аспект» тақырыбында дипломдық жұмыс жазды және тамаша қорғады. Зерттелетін филология мәселелерінің ауқымы өте кең және әртүрлі: «Стилические ресурсы орфоэпии в мультипликации» (А. Сарсенғалиев), «Когнитивное пространство колоронимов в казахской и русской лингвокультуре: сравнительно-сопоставительный аспект», (А. Дандыкулова), «Концепт женских образов в русской и казахской прозе» (А. Дәулетбаева), «Триггеры рекламного текста (на материале рекламы г. Уральска)», (В. Ротнова), «Поэтика произведений Бахыта Кенжеева» (К. Сукпусунова).

Студент А.С. Криуля «Религия и фантастика в «Божественной комедии» Данте Алигьери и «Мастере и Маргарите» М. Булгакова» тақырыбында диплом жұмысын жазды.. Бұл тақырыпты ол «Семиотические коды религиозных и фантастических образов художественного теста (Данте-Булгаков-Бокеев)» атты магистрлік жұмыста жалғастырды. Қазіргі таңда оқытушы А.С. Криуля "20 ғ. орыс әдебиетінің тарихы" пәні бойынша дәріс дайындауда өзінің бітіруші жұмыстарының ғылыми зерттеулерінің нәтижелерін пайдаланады.

Дипломдық жұмыстар мен магистрлік диссертациялар қорғалғаннан кейін кафедрамен тапсырылады және университет мұрағатында нормативтік мерзімге сәйкес сақталады. Сонымен қатар университетте білім алушыларға көмек көрсету үшін академиялық қарыздардың алдын алу және жою шаралары жүйесі жұмыс істейді.. Студент рейтинг және қорытынды емтихан нәтижелері бойынша апелляция беруге құқылы. Емтихан сессиясы кезеңінде біліктілігі пән бейініне сәйкес келетін оқытушылар қатарынан апелляциялық комиссия құрылады. Рейтингтік апта кезеңінде студент рейтингтік бағасымен келіспеген жағдайда апелляция туралы ережеге сәйкес біліктілігі пән бейініне сәйкес келетін үш оқытушыдан тұратын комиссия құрылады.

Апелляция студенттің бастамасы бойынша келесі жағдайларда жүргізіледі: тест тапсырмалары дұрыс емес тұжырымдалған; дұрыс жауабы жоқ; бірнеше дұрыс жауаптары бар; оқу бағдарламасынан тыс. Соңғы жылдары апелляциялар санының төмендеу үрдісі байқалады.

Апелляция емтихан өткеннен кейін келесі күні бекітілген регламентке сәйкес жүргізіледі. Апелляциялық комиссияның қорытынды бағаны өзгерту туралы шешімі хаттамада негізделеді және емтихан ведомосына енгізіледі. Ауызша, жазбаша және шығармашылық емтихандар бойынша апелляция жоқ, себебі емтихандарды комиссия қабылдайды.

Осы академиялық кезеңде "қанағаттанарлықсыз" бағаны қайта тапсыруға рұқсат етілмейді. Дәлелді себептермен емтиханға келмеген білім алушы жеке емтихан ведомосі бойынша емтихан тапсыруға құқылы. "Қанағаттанарлықсыз" деген баға алған білім алушы жазғы семестр кезінде пән бойынша қайта оқудан өтуге (кеңес тыңдауға, оқу-әдістемелік материалдарды алуға, білімді аралық бақылаудан өтуге) құқылы..

Университетте білім алушыларға көмек көрсету үшін академиялық қарыздардың алдын алу және жою шаралары жүйесі жұмыс істейді. Кафедрада қосымша кеңес беру кестесі бар, оған сәйкес кафедра ПОҚ үлгерімі нашар студенттерге қосымша сабақтар өткізеді.

Студент рейтинг және қорытынды емтихан нәтижелері бойынша апелляция беруге құқылы. Емтихан сессиясы кезеңінде біліктілігі пән бейініне сәйкес келетін оқытушылар қатарынан апелляциялық комиссия құрылады.

"Кредиттік оқыту технологиясы бойынша оқу процесін ұйымдастыру Ережелеріне" сәйкес мониторинг оқу бағдарламаларының (үдерістің) мазмұнын игеруді бақылауды және үш процедураны: ағымдағы бақылау, аралық бақылау, аралық аттестаттау (жалпы пән бойынша қорытынды бақылау/емтихан) пайдалана отырып, оқудың (нәтижелердің) табыстылығын бақылауды қоса атқару ретінде жүзеге асырылады.

Оқу үрдісінде білімді бақылау мен бағалаудың формалары мен құралдары маңызды орын алады. Студенттердің білімін бақылау және бағалау формалары мен құралдарының тиімділігін қалай бағалағаны туралы келесі мәліметтер бойынша айтуға болады (Сур.5.2).

Студенттердің қозғалысы бойынша бұйрықтар офис реистратормен құрылады және тіркеледі. Ай сайынғы негізде білім алушылардың контингентіне, оның білім беру деңгейлері, оқу нысандары және қозғалыс себептері бойынша қозғалысына (оқудан шығару, оқуға қабылдау, студенттердің басқа оқу орындарына кетуі, ақылы оқудан грант бойынша оқуға және кері ауысу), сондай-ақ студенттердің академиялық демалыстары бойынша талдау жүргізіледі..

Курстан курсқа ауысу үшін ЖОО белгілеген ауысу балын ала алмаған білім алушы қайта оқу курсына қалдырылады. Сабаққа қатыспайтын немесе себепсіз көп Рұқсат қағазы бар сабаққа қатыспайтын білім алушылар оқудан шығарылады (факультет деканының ұсынысы негізінде).

Кураторлар, эдвайзерлер және ББ басшылығы топтар, ББ, Тіл және оқу түрі бойынша контингент қозғалысын бақылайды.. 

Жұмыс берушілер ұйымда жұмыс істейтін БҚМУ түлектерін бағалай отырып, маман үшін аса маңызды деп санайтын қасиеттерге жоғары баға берді.

БҚМУ студенттеріне олардың ұйымдарында өткен практикаға жалпы баға бере отырып, сұралған базалар жетекшілері практиканттарды әр түрлі параметрлер бойынша жоғары бағалады. Олардың ішінде: кәсіби қызығушылық; жұмысқа қабілеттілік деңгейі; жауапкершілік; оқыту; ұжымдық жұмысқа дайындық; эрудиция, жалпы мәдениет деңгейі; мансаптық өсуге, кәсіби дамуға ұмтылу; күйзеліске төзімділік және т. б.

5 балдық шкала бойынша түлектердің кәсіптік қасиеттерін жұмыс берушілердің бағалауы көрсетілген. Деректерге сәйкес, есепті кезеңде жұмыс берушілер аккредиттелуші ББ түлектерінің кәсіби жалпы теориялық дайындық деңгейін орташа алғанда 4,4 баллға бағалады.

Жұмыс берушілер оларға "Базалық кәсіби біліктер мен дағдылардың болуы, «Практикалық дайындығы", "Эрудиция деңгейі", "Жұмысқа қабілеттілік деңгейі" сияқты параметрлер бойынша жоғары баға берді. ЖОО-да алынған қандай да бір білім беру бағдарламаларының қажеттілігін объективті бағалау үшін мүдделі тұлғалардан сұрау орташа есеппен келесі нәтижелерді көрсетті.

Жұмыс берушілер мамандарды дайындау сапасын жақсарту үшін келесі тілектерін білдірді: теориялық білімді практикаға барынша жақындату, элективті пәндер тізімін толықтыру, оқыту әдістемелерін қолдану саласындағы білімді күшейту және студенттердің шет тілдерін үйренуін жақсарту.

Орыс филологиясы кафедрасының оқытушылары оқытудың нәтижелерін бағалаудың қазіргі заманғы әдістері саласында үнемі біліктілігін жоғарылатады. Олар оқытудың нәтижелерін бағалаудың заманауи әдістерін меңгерген, әр түрлі сабақтарда бағалаудың критериалды жүйесін қолданады.

Сауалнаманың нәтижелері жұмыс берушілер жоғары білікті маман ретінде нәтижеге жұмыс істей білуді, өз еңбегінің нәтижесін ұсына білуді және базалық кәсіби білімнің болуын және практикалық даярлықты бағалайтынын көрсетеді..

Практика базаларының жетекшілері мен жұмыс берушілер білім алушылардың базалық кәсіби білімінің, теориялық дайындығының болуын оң бағалайды және білім берудің өсуіне, кәсіби құзыреттіліктің дамуына қабілеттігін белгілейді. Сонымен қатар, түлектердің еңбек нәтижелерін, бастамашылықтарын, жаңа идеяларды ұсыну қабілетін көрсете білуі бойынша оң динамика байқалады.

Сауалнаманың нәтижелері жұмыс берушілер жоғары білікті маман ретінде нәтижеге жұмыс істей білуді, өз еңбегінің нәтижесін ұсына білуді және базалық кәсіби білімнің болуын және практикалық даярлықты бағалайтынын көрсетеді.

Жұмыс берушілер ұйымда жұмыс істейтін БҚМУ түлектерін бағалай отырып, маман үшін аса маңызды деп санайтын қасиеттерге жоғары баға берді.

Олардың ұйымдарында өткен БҚМУ студенттеріне практикаға жалпы баға бере отырып, сұралған базалар басшыларының 60%-ы практиканттарды "Базалық кәсіби білімнің болуы, теориялық дайындығы" деген параметр бойынша жоғары бағалады». 42% оларға "базалық кәсіби шеберлік пен дағдылардың болуы, практикалық дайындығы" деген параметр бойынша жоғары баға берді. "Білім берудің өсуі, кәсіби құзыреттіліктің дамуын" 56% жоғары бағалады. "Жалпы мәдениет" параметрі бойынша базалар басшыларының 60% жоғары бағасын берді; "Бастамашылық, жаңа идеяларды ұсыну қабілеті" - 38%; "Нәтижеге жұмыс істей білу, өз еңбегінің нәтижесін ұсына білу" - 50%; "Ұжымда жұмыс істей білу» - 27%; «Еңбек тәртібі» - 70%..

Сауалнама қорытындысы бойынша кафедра мамандарды дайындау сапасын жақсарту бойынша келесі жұмыс түрлерін өткізді: элективті пәндер тізімін толықтырып, студенттердің шет тілдерін меңгеруін тереңдетіп берді, мысалы, 2019-2020 оқу жылында әзірленген РУП-да "ағылшын тілінің практикалық курсы"пәні енгізілді. Семинар және практикалық сабақтарды өткізу кезінде кейс-стади технологиясын, іскерлік ойындарды қолдану, проблемалық жағдайды жасау арқылы доцент К. Өтегенова білім алушылардың жаңа идеяларды ұсыну ынтасы мен қабілетін іске асырады.; нәтижеге жұмыс істей білу және өз еңбегінің нәтижесін ұсыну іскерлігін доценттер Г. Умарова мен А. Бозбаева СӨЖ өткізу кезінде жүзеге асырады; ұжымдағы жұмыс істей білу доцент Г. А. Донскованың, оқытушылар Г. Ахметова, Э. Абузярованың сабақтарында жүзеге асырылады.

Орыс филологиясы кафедрасының ПОҚ оқыту нәтижелерін бағалаудың заманауи әдістері саласында жүйелі түрде біліктілігін арттырады. Олар оқытудың нәтижелерін бағалаудың заманауи әдістерін меңгерген, сабақтың әр түрлерінде бағалаудың критериалды жүйесін қолданады.

ПОҚ құзыреттілігін арттыру бағыттарының бірі халықаралық, республикалық және облыстық деңгейдегі ғылыми-әдістемелік семинарларға қатысу, біліктілікті арттыру курстарында оқыту болып табылады: К. Утегенова, Э. Абузярова, Г. Ахметова – ҚР ЖОО оқытушыларына арналған қарқынды ағылшын тілі курстары ("Swiss American Academy" американдық-швейцариялық оқу орталығы. Абай ат. КазҰПУ базасында,. Алматы), Е. А. Седова, Г. Шукурова, К. Утегенова, А. Бозбаева, А. С. Криуля – "Балалар әлемі" жаңартылған білім беру бағдарламасы бойынша (Орал, 2018-2019 жж.) және т.б.

Аккредиттелуші мамандықтар бойынша даярлау кезінде білім алушылар үшін тең мүмкіндіктер жасалады, олардың жеке ерекшеліктері, ББ іске асыру кезінде қажеттіліктері мен тілектері ескеріледі, оқытудың икемді траекториялары ұсынылады. ББ іске асыру кезінде оқытудың қазіргі белсенді және инновациялық әдістері, оның ішінде оқыту әдістемесі саласындағы жеке әзірлемелер негізінде қолданылады. Студенттердің өзіндік жұмысын ұйымдастыру білім алушыларға оқу үдерісінің белсенді субъектісі болуға мүмкіндік бере отырып, студентке шоғырланған оқытудың маңызды элементтерінің бірі болып табылады. Білім алушының өзіндік жұмысы және оны бағалау нәтижелерінің мониторингі жүйелі түрде жүзеге асырылады.


Басып шығару